Dag 3

Ja herregud igår mådde jag skitkonstigt mitt på dagen..... tog i lite mycket i stallet. Blev yr, illamående och kände mig alldeles märklig och varm. Alltså anledningen till att jag orkade ta mig igenom det och kämpade på, det är för jag tänker på resultatet. Det gör jag VARJE gång det känns lite motigt, maten inte blev särskilt god, eller att jag e sugen på godis eller SALT. Aldrig varit såhär motiverad tidigare! Jag tänkte på det med att kroppen försätts i "ketos" när man äter som jag gör, alltså att den bränner fett på max (wikipedia: "Ketos är ett metaboliskt tillstånd som uppstår när levern i stor omfattning frisätter ketonkroppar i blodet. Triglycerider (fett) bryts ned till fettsyror och dessa omvandlas i sin tur till ketonkroppar av levern.......").
Då måste det ju vara bra att jag känner att det händer nåt i kroppen, för det är ju ett rätt extremt tillstånd?
 
 
Fick förresten igårkväll en kommentar "har du gått ner i vikt?" njaeee, va mitt svar, jag började i måndags så jag tror inte det hunnit hända så mycket än!" Och då började folk fråga vad jag gick på för diet/program då jag ändå såg så pigg och glad ut :) Ännu en liten motivationskick!



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Jessica

Välkomna hit! Här kan ni följa min resa dag för dag med cellRESET! Undrar ni över något, tveka inte - kommentera bara!

RSS 2.0